دكتورة / أزهار النجار

اهلا وسهلا بكم في منتدى الزهرة البرية منتدى ثقافي علمي اجتماعي دكتورة ازهار النجار
 
الرئيسيةالبوابةالتسجيلدخول
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» اسرع و افضل طريقة لتعلم اللغة الانجليزية بطلاقة
السبت أبريل 26, 2014 1:22 am من طرف نبع الورود

» احسن موقع لتعليم اللغه الانجليزيه اون لاين
الجمعة مايو 03, 2013 4:50 pm من طرف admin

» التعليم في اليابان
الخميس مارس 07, 2013 2:25 pm من طرف admin

» العنف المدرسي
الخميس مارس 07, 2013 2:10 pm من طرف admin

»  التسامح والصمت
الخميس أغسطس 16, 2012 1:04 am من طرف admin

» ســـأبقــى احـــلــم ان الـــقاك.
السبت يوليو 14, 2012 7:03 am من طرف wael.selman

» مات الحلم
الجمعة يوليو 06, 2012 7:33 am من طرف امام اسماعيل

» حيااااااااااااااتي
الأربعاء يونيو 13, 2012 6:24 pm من طرف wael.selman

» رحلة عمر وصداقة لاروع حبيب
الإثنين أبريل 02, 2012 3:26 pm من طرف admin

المواضيع الأخيرة
» اسرع و افضل طريقة لتعلم اللغة الانجليزية بطلاقة
السبت أبريل 26, 2014 1:22 am من طرف نبع الورود

» احسن موقع لتعليم اللغه الانجليزيه اون لاين
الجمعة مايو 03, 2013 4:50 pm من طرف admin

» التعليم في اليابان
الخميس مارس 07, 2013 2:25 pm من طرف admin

» العنف المدرسي
الخميس مارس 07, 2013 2:10 pm من طرف admin

»  التسامح والصمت
الخميس أغسطس 16, 2012 1:04 am من طرف admin

» ســـأبقــى احـــلــم ان الـــقاك.
السبت يوليو 14, 2012 7:03 am من طرف wael.selman

» مات الحلم
الجمعة يوليو 06, 2012 7:33 am من طرف امام اسماعيل

» حيااااااااااااااتي
الأربعاء يونيو 13, 2012 6:24 pm من طرف wael.selman

» رحلة عمر وصداقة لاروع حبيب
الإثنين أبريل 02, 2012 3:26 pm من طرف admin

منتدى
التبادل الاعلاني
احداث منتدى مجاني
التبادل الاعلاني
احداث منتدى مجاني
منتدى
التبادل الاعلاني
احداث منتدى مجاني
منتدى

شاطر | 
 

 رد فعل

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
yoyo
زهرة برية مميزة
زهرة برية مميزة
avatar

تاريخ التسجيل : 25/08/2009
العمر : 27
الموقع : http://wild-flower.ahlamontada.net/profile.forum?mode=viewprofile&u=4

مُساهمةموضوع: رد فعل   الثلاثاء مارس 23, 2010 7:15 am

كانت معركة حامية بين رجل وزوجته عندما مرّ بغل من تحت النافذة
فصاح الزوج أعتقد أن هذا البغل من أقاربك ؟؟
فأجابته على الفور
أجل إنه زوجي !!

كانت أمرأة تسوق أربع حمير وإذا بشابين سائرين بجانبهافقالا لهانهارك سعيد يا أم الحميرفاجابتهما على الفورنهاركم مبارك يا أولادي.....................؟

قبل أن يسافر الزوج إلى أفريقيا سأل زوجته ماذا تريدين أن آتي لك من أفريقيا ؟؟قالت له قرد صغيرفسافر الزوج وعاد ولما رأى زوجته تذكر القردوضرب كفاً بكف وقاليا إلهي لقد نسيت أن آتي لك بالقرد من هناك ياحبيبتي فأجابته الزوجة على الفوربسيطة ياحبيبي وجودك يكفي !!.................؟

قالت الزوجة للزوج
لقد كنا مجانين حينما إشترينا البيانو
قال لها الزوج
تكلمي بصيغة المفرد من فضلك
فأجابته على الفور
أنت كنت مجنوناً حين إشتريت البيانو

على رأى المثل إن كــان حــبـيـبــك طــور ... إلــبــســـيـله أحـــمــر..........


على رأى المثل لا بيضة الفرخه لقية ولا جوز البنت هديه ... ده جوز البنت زى الرقعه فى الجلابيه.......


على رأى المثل قال إيه خلاك حمار يا جحشى ... قال مشيت فى سكة القرع والمحشى.................


على رأى المثل ماتخدش السهتانة أم كحلة ولبانة دى وقت العجين تعمل عيانة .. وما يعجبكش قصتها ولا كحلتها دى وقت الخبيز يا لخمتها..................


على رأى المثل لو كـانوا الرجـالة بشنباتهـم.. لـكان الصـرصار اجــدعهم................


على رأى المثل قليل الاصل لا تعاتبه ولا تلومه ،ده زى البقعه لا يطلع برابسو ولا بأومو...........


على رأى المثل الــعيـلة اللــى مــفيهاش صـــايع .... حــقها ضــايع..................


على رأى المثل اللى يشوفك يفتكرك فارس فى ساحته مايعرفش انك حتى الشراب شاحته.........


على رأى المثل يا مخلص على الكلب رصيدك .. بكرة يخلص الكارت و يجرى الكلب و يسيبك.........


على رأى المثل طلعت فوق السطوح هز الهوا كمى .. كل العيال اتجوزوا و انا لسة جنب امى........


على رأى المثل بيع الجمال و اشترى خفه .. الجمال كتير لكن الخفيف صدفة................


على رأى المثل لا تصاحب الأقرع ولا تاخد منه نصيحة ، لو ربنا يحبه كان خلى راسه صحيحه........


على رأى المثل الحياه من غير نسوان زى المسقعه من غير بتنجان.................


على رأى المثل اللى يسكت و مايقولش لمراته ليه ؟ رحمة الله عليه...............


على رأى المثل يا ريتنى بيضة و ليا ضب و الله البياض عند الرجاله يتحب .. ويا ريتنى بيضة و ليا بربور و الله البياض عند الرجاله مقبول..................


على رأى المثل حطى جوزك فوق السطوح وان كانلك نصيب فيه مش هيروح.................


على رأى المثل الدلع فى الكبير زى الزغزغة فى الحمير..................


على رأى المثل كنت عازب مستريح من الكساوى و المونة قام عقلى قالى اتجوز جت وقعتى فى الشعنونة....................


على رأى المثل الراجل الخايب خلفته كتير و البطيخة القرعة لبها كتير.................


على رأى المثل اتقل علي حبيبك وارميه في بلاعه .. يرجعلك مستحمي وفبقه نعناعه...........


على رأى المثل اتجوز المجنونة بنت العاقلة ومتجوزشى العاقلة بنت المجنونة....................


واحد ومراته متخانقين فبطلوا يكلموا بعض فكتب ورقة صحيني الساعه 6:30 علشان عندي شغل ، وحط الورق على السرير ونام صحي الساعة 10:00 فلقى ورقه مكتوب عليها الساعه 6:30 يلا إصحى.............?


دكتور عيون قاعد مع خطيبته في حديقه الاسماك معاه ورده قالها "شايفه الورده دي يا حبيبتي" قالت له "ايوه" فرجع ايده لورا شويه وقالها " طب وكده ......................؟؟

تنين مساطيل حبوا يسرقوا عماره فقالوا لبعض احنا ناخد العمارة بعيد ونسرقها برحتنا ، فقلعوا الهدوم وقعدوا يزقوا فى العمارة يزقوا ، جه واحد من وراهم وسرق الهدوم ، فواحد منهم بص ورا ملقاش الهدوم فقال له كفاية كدة احنا بعدنا اوى..........................?

بلدياتنا نجح في انتخابات مجلس الشعب، ففي اول جلسة قاعد جنب واحد افندى فالأفندى عزم عليه بسيجارة مارلبورو، وبعد شويه بيسالوا إيه رأيك في الديمقراطية ياحاج؟؟.. فرد الحاج : والله أحسن من الكيلوبترا...................?

مرة واحد ندل وصى ولادة وهو فى غرفة الانعاش يكونو ا اندل منه ، راحو >فصلوا عنه جهاز الاوكسجين.....................?

واحد واقف أمام محل عصير ومعهوش غير 25قرش قال اشرب عصير ولا اركب الأوتوبيس لو ركبت الأوتوبيس يا هقف يا هقعد، لو وقفت مش مشكله لو قعدت هقعد جنب راجل أو ست، لو, راجل مش مشكله لوست يا هتبقي حلوه أو وحشه، لو وحشه مش مشكله لو حلوه هطلبها للجواز، لو رفضت مش مشكله لو وافقت هدفع لها مهر وشبكه وهتخلف عيال ياخدو فلوسي ويطلعوا ع...يني، وعلي إيه مشرب عصير أحسن.......................?

مرة أتنين مساطيل بيحششوا فواحد بيقول لصاحبه شايف النملة ألا فوق الجبل فرد التانى وقاله أنهى واحدة المغمضة ولا المفتحة..........................?

مرةواحدصعيدى دخل مسابقةمن سيربح المليون بث كان زكى شويةفجاوب على كل ألاسئلةووصل لحدخمسوميت ألف فسئلوه أخرسؤال فبيقولولواعصفورآفى اليدولاعشرةفوق الشجرةولاعشرين فوق الشجرةولاتلاتين فوق الشجرةولا أربعين فوق الشجرةفقعدبفكر وماوصلش للحل فقالهم أحذفولى سؤالين فحذفوا الشؤالين وقعديفكر وما وصلش للحل فقالهم هنسحب وهكتفى بالخمس...وميت ألف فبعدما أنسحب بيقولولوا أنت أنسحبت ليه فقالهم أصل عصفور فى اليدولاعشرةفوق الشجرة............................?

مرة نمر يضرب كل يوم ألارنب ويقوله أنت ودانك طويلة ليه فألارنب أشتكى للأسد على تصرفات النمر معاه فألاسد قال للنمر يا أخى أتلكك للأرنب بطريقة أحسن من كده يعنى قوله هاتلى جزر أذا جابلك جزر لونه أصفر أضربه وقوله أنا عايز جزر لونه أحمر وأذا جابلك جزر لونه أحمر أضربه وقوله أنا عايز جزر لونه أصفر فالنمر قال للأرنب أنا عايز جز...ر فالأرنب قاله عايز الجزر أحمر ولا أصفر فالنمر راح ضارب ألارنب وقاله أنت ودانك طويلة ليه..........................?

مرة واحد كسطول قابلته مذيعة فبتسأله بتقوله لو سمحت تقدر تقولى هوه القمر فين فقالها أهوه فقالتله مبروك كسبت ألف جنيه فرد عليها وقالها فى واحد تانى أهوه..........................?

واحد فشاربيحكى مغامراته لصاحبه الغلس فالفشاربيقول كنت مرةماشى فى الصحرةفطلع عليه أسدففضلت أجرى لحدمالقيت عمارةطلعتهافالغلس قاله يا كداب هوه فى فى الصحره عمارةفالفشارقاله أسف فضلت أجرى لحدمالقيت شجرةطلعت فوقهافالغلس قاله ياكداب هوه فيه فى الصحره شجرفالفشارقاله أسف قضلت أجرى لحدما لقيت جراج فالغلس قاله يا كداب هوه فيه فى... الصحره جراج فالفشارقاله فضلت أجرى لحدما كلنى أرتحت فالغلس قاله يا كداب هوه فيه فى الصحره أسد.............................?

مرة جماعة بيحششوا فجت كبسة فكل واحد فيهم أستخبى فى شوال فجه الظابط وضرب الشوال الاول برجله فخرج واحد منهم وقعد يكاكى وعمل نفسه فرخة فضرب الشوال التانى فخرج واحد وقعد يأذن وعمل نفسه ديك فراح ضارب الشوال التالت فمخرجش حد فراح ضاربه مرة تانية فبردوا ما خرجش حد فراح ضاربه مرة تالتة فخرج المسطول وقعد يقله شوال بطاطس بطااااا...اااطس أنت ما بتفهمش..............................?

بخيل صحى من النوم قال لمراته أنا حلمت أنى جبت للعيال تلاتة كيلو موز وأتنين كيلو تفاح قالتله يا راجل ليه التبزير ده قالها أسكتى أسكتى خلى العيال تاكل......................?

واحد بخيل بيتحرق بيته راح رانن على المطافى رنة واحدة وقفل السماعة.................?

واحد رخم بيقول لواحد أرخم منه الطماطم لما بتعطس بتقول أيه قاله بتقول كاتشب...............?

مرة واحد مفلس صحى الصبح فتح الدولاب لقى عشرين جنيه ففرح وقال عشرة جنيه هجيب بيها كباب وعشرة جنيه هجيب بيها حشيش فجأة الباب ضرب فقال مين قاله البوليس راح رامى العشرة جنيه من الشباك..................?

مرة واحد محكوم عليه بألاعدام وهما بيعدموه لقوه بيحرك فى أيديه ورجليه ففكوه وقالوله مالك قالهم كنت هتخنق يا جزم................?

بيقولوا لأهبل أنت تعرف بيتهوفن قالهم أنا ما أعرفش هوفن علشان أعرف بيتهم...............?

مرة أتنين محششين ماشيين فى الشارع فجات مزيعة بتسأل بتقول لواحد فيهم أيه رأيك فى مصر قالها مصر هى أمى فبتسأل التانى فقالها ما ينفعش أتكلم على أم صاحبى..................?


مرة واحدة قالت لجوزها قولى كلمة حلوة قالها بسبوسة قالتله يا راجل قولى كلمة تهزنى قاله مرجيحة قالتله قولى كلمة تحسسنى أنى مراتك قالها أنت طالق..................?
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
همس المشاعر
زهرة برية مميزة
زهرة برية مميزة
avatar

تاريخ التسجيل : 09/11/2009
العمر : 30

مُساهمةموضوع: رد: رد فعل   الإثنين أبريل 05, 2010 12:34 pm

هههههههههههههههه بجد انتي هايلة ولذيذة اخر حاجة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
رد فعل
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
دكتورة / أزهار النجار :: قسم الترفيه :: التسالي-
انتقل الى: